Tuesday, September 29, 2009

Alkisah raya..

First day raya kitorg pakai baju kaler pepel..n seperti biase posing di tempat yang sama seperti raya tahun lepas, hahhaaa...



Pastu kitorg pegi raye kat kajang.. mama sempat lagi bergambo mase bam² sebok bawak kete, siap ade bunyi broomm² lagi tuh, jgn xtau..

Mase kitorg nk smpi smule kat selayang along pon kol.. 'dik, kat mane? along nk datang ni..'
Maka datang la along n family bersama mama.. huhuuuu comel kan Kyra, lembut je muka dia.. geram jek me tgk kalu bby girl nih.. ishh, harus ni me nk anak pompuan.. kihkihhh. Danish lak bz main pedang.. siap nenek bam² bagi satu toys kat dia.. ape tah, me pon xingt..


2nd day raya balik Hulu Langat, bam² n ddy pakai baju melayu kuning, me pon same baju kurung kuning, baju mase nikah dulu.. over gitu, huhuu.. gmbo xdek, lupe nk amik.. pastu ingt nk gi melawat kubur arwah nenek ngan datuk tp xsempat coz hujan lebat sgt..so raya ke 3 baru gi..

Benti jek ujan me mandikan bam².. berpeluh² dia pakai baju melayu, (panas la langat, kajang n selayang..) mase mandi tu bam² dikerjakan oleh aunty² dia 3 org tu.. mandi dlm besen besar, cian bam² nk mandi pun xsenang.. huhuu

Jumaat lepas kitorg balik ganu tgk k.lili n beraya umah sedara mara n kengkawan.. sedih sgt me tgk k.lili, kurus sesangat, bengkak kat leher tu pecah dah sebelah, kuar nanah n selalu kene cuci.. cakap pon kadang tu me xpaham.. me nngs mase memula tgk dia, xsangka smpi mcm tu skali, berbeza sgt.. kalu dia sehat muka dia sebijik mcm ogy ahmad daud tu.. tembam cenggitu la, skrg ni cengkung sgt.. me xleh la, skrg ni pon rase cm nk nngs jek bile teringat kat k.lili..

On d way balik tu me singgah umah k.nurul kat seberang takir, sesat dulu la smpai epot, ehehee.. gmbo afiq me xdpt nk snap, bz main bola.. huhuuu, me dapat bergambo nge alisya jek, kate chuya menantu me, kihkihhhh..

Lps gi umah k.nurul kitorg singgah tepi pantai blkg umah k.nurul tu.. pastu gi bergambo kat stadium yg runtuh tu.. gambo² nye next entry la rasa nye.. malas dah melanda diri, kihkihh..


5 comments:

Unknown said...

selamat hari raya...
waa so sweet color peple..hehe..my feveret color..
oo beraya sekita kl selangor jek..dokek ajo la yek..hehhe

Mrs Jaja said...

jitiyi pon pepel jua..

Zura said...

suziey - ha'ah..area kl jek, tp ada la dlm 2 hari kat ganu..
jaja - bersama² la mempepelkan bebudak nih..hihiii

Mrs Taj said...

hahahah kak ah pun purple jugak..thn depan jom pakai kaler sama lagi nk? mesti meriah..hahahah

Aida Lela said...

ganu? my state tuh.. hehhehee..

dekat aje ngan seberang takir.. :)