Thursday, June 18, 2009

Cari rumah

Dis 2 mnth me n ddy sebok duk mencari rumah.. memula planning nk cari rumah single storey semi-d yg org nk jual, bkn rumah baru la kirenye.. then jumpe la 1 rumah ni, double storey semi-d kat bukit mahkota, nilai. Org tu nk jual around RM190k kot..me pon xingt. memula mcm nk la pastu pk² lepas consider sume² xjadi la beli umah tu coz rosak dia cm teruk jek..so cancel!!

Pastu tengok area senawang, berkenan se rumah ni, single storey semi-d, org melayu pnye la, dia nk jual RM160k..xde renovate sume² tu.. pastu tnye valuer berapa market value..dia ckp around RM140k.. tp banyakkkkk sgt rumah nk jual area ctu, so kitorg pk mcm xnaik jek area ctu..nnti nk jual balik pon sure ssh, even market value sane rendah..so cancel!!

Next, next n next..byk lagi la tgk..

Sampai la jumpe kat Seremban 2 ni, 2-storey semi-d cluster.. dia nk jual RM210k, org cina la. then kitorg tnye valuer.. dia kate around RM180k - RM190k kalu xsilap.. adeh, byk tu nk kene topup!! me dah suke plak tu rumah tu!! kitchen dia dah ada kabinet siap dapur yg ade hood tu.. me ada gak survey kichen cabinet + hood sume tu dlm RM3k jek.. org cina tu kate dia renovate total dlm RM20k.. mcm tipu jek la kan, lg pon mane nk dpt duit nk topup lagi RM20-30k tu, so cancel!!!

Then baru² ni kitorg tgk rumah baru, area Seremban 2 ada satu yg berkenan tp rumah teres la, 2-storey..n area rmh me ni pon ade satu 2-storey semi-d.. yg Seremban 2 tu RM224k tp siap dlm this coming Oct.. tggl 1 jak tu, non-bumi la tp. Yg area rumah me ni RM218k..tp siap early 2011, lame tuuuuu... pics kat bwh tu la yg area rmh me.. skrg tgh pk² mane yg berbaloi, mane tau takut xsempat duk rumah tu ddy dpt keje KL plak.. hampess la jadi nyek!!

4 comments:

Mrs Jaja said...

pk la mana yg sesuai utk u all se family...tp cantik gak umah yg dekat ni...tp lmbt sgt...madir tu mmg nak keje kat KL jgk ke? dulu bukan ke dah dpt tp nak tuka seremban jgk? kalau gitu knp tak awal2 lagi keje KL? isk isk..

Zura said...

bkn nk tukar..dia ada apply keje lain..mane la tau dpt kl kan

Mrs Jaja said...

oohh...

ina said...

besnye g tgk2 umh..aku ni duk menyewa lg ni :(
umh skang mahalnya..huhuuuu..